صفحه اصلی > مطالب مفید 
قارچ گانودرما خاصیت درمانی ندارد تاریخ ثبت : 1398/12/13
طبقه بندي : ,,
عنوان : قارچ گانودرما خاصیت درمانی ندارد
متن کامل :

دبیر انجمن متخصصین پوست شاخه خراسان گفت: تبلیغاتی در خصوص قارچ گانودرما انجام شده که برای درمان زگیل‌ها، زایده‌های پوستی قرمزرنگ، بیماری‌های پوستی، ریزش مو، عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود، اما دلایلی برای درمان توسط این محصول که مجمع علمی بپذیرد، پیدا نکردم.
محمدجواد یزدان‌پناه در نشست خبری که در محل سازمان نظام پزشکی مشهد ۱۱ اسفند۹۸ برگزار شد، در خصوص تبلیغات درمانی قارچ گانودرما، اظهار کرد: سلامت جامعه ممکن است تحت تاثیر برخی تبلیغات قرار گیرد و مواردی که ‌پایه علمی ندارد، وارد بازار شود.
وی با بیان اینکه معضل کنونی جامعه تبلیغاتی است که سلامت جامعه را هدف قرار می‌دهد، عنوان کرد: در حوزه سلامت، بیماری و درمان بیماری‌ها، جامعه پزشکی پایگاه و مرجع است. برای برخی مواد درمان‌های خاصی عنوان شده که یکی از آنها محصولات گانودرما است.
یزدان‌پناه بیان کرد: تبلیغاتی در خصوص این محصول انجام شده که برای درمان زگیل‌ها، زایده‌های پوستی قرمزرنگ، بیماری‌های پوستی، ریزش مو، عفونت‌ها و بیماری‌های پوستی استفاده می‌شود، اما دلایلی برای درمان توسط این محصول که مجمع علمی بپذیرد، پیدا نکردم.
دبیر انجمن متخصصین پوست شاخه خراسان گفت: تبلیغات سنگینی در خصوص این محصول انجام شده، اما بیمارانی که استفاده کردند، نتیجه‌ای به دست نیاوردند. شواهدی مبنی بر اینکه این محصول می‌تواند بیماری خاصی را درمان کند، مشاهده نکردم، بنابراین استفاده از این محصول را توصیه نمی‌کنم. ما برای این محصول تاییدیه جامعه پزشکی به عنوان درمانگر بیماری را نداشته‌ایم.
در ادامه غلامرضا زمانی، دبیر جامعه جراحان خراسان، عنوان کرد: در خصوص گانودرما عنوان شده که برای تمام بیماری‌ها استفاده می‌شود، در حالی که چیزی وجود ندارد که برای همه بیماری‌ها استفاده شود و هیچ دارویی در طب وجود ندارد که روی همه بیماری‌ها اثر کند و جایگزین تمام داروها شود. اصطلاحاتی مانند درمان قطعی، درمان تمام بیماری‌ها، درمان تضمینی و صددرصد در طب وجود ندارد. گانودرما می‌تواند به عنوان ماده غذایی که فواید و آثاری دارد استفاده شود، اما نباید آن را برای سوءاستفاده به بخش درمان و دارو منتقل کرد.

نویسنده : ایسنا
تعداد نمایش : 3216 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564