صفحه اصلی > مطالب مفید 
ریزش موی تیپ زنانه تاریخ ثبت : 1398/08/01
طبقه بندي : ,,
عنوان : ریزش موی تیپ زنانه
متن کامل :


آلوپسی آندروژنیک که شایعترین نوع ریزش مو است به دو تیپ مردانه و زنانه تقسیم می شود . در تیپ زنانه که در سن بالاتری نسبت به مردان شروع می شود الگوی ریزش با تیپ مردانه متفاوت است و بیشتر ناحیه وسط و فرق سر گرفتار می شود و خط رویش مو در ناحیه پیشانی حفظ می گردد.
اگر ریزش موی بیشتری در ناحیه فرونتال وجود داشته باشد باعث ایجاد نمای درخت کریسمس در این ناحیه می گردد.
در خانم هایی که علاوه بر ریزش موی آندروژنیک تیپ زنانه دچار علائمی مانند شوره سر و جوش صورت و پرمویی و ... هستند. باید آزمایشات هورمونی لازم توسط پزشک درخواست شود . همچنین با توجه به اینکه ریزش مو ممکن است چندین علت را با هم داشته باشد علاوه بر شرح حال و معاینه فیزیکی شاید نیاز باشد که از پوست سر نمونه برداری انجام شود.

j2

باید به نکاتی مانند مدت زمان ریزش ، تغییرات رژیم غذایی و یا کاهش وزن ، سابقه بیماری شدید ، مصرف دارو و سابقه خانوادگی ریزش مو و یا وجود بیماریهای کم خونی و بیماریهای تیرویید نیز توجه کرد. اگر در شرح حال و معاینه فیزیکی و آزمایشات نکته خاصی وجود نداشته باشد ، بدون نیاز به بررسی بیشتر درمان آغاز گردد.3
درمان :

تنها دارویی که توسط سازمان غذا و داروی برای درمان ریزش مو تیپ زنانه تایید شده است مینوکسیدیل 2 یا 5 درصد است که روزانه دوبار و هر بار 20 قطره در موضع استفاده می شود. داروهایی مانندفیناستراید و قرصهای ضد بارداری واسپیرونولاکتون در خانم هایی که ریزش موی آنها در زمینه آندروژن بالا است،‌ استفاده می شود که البته مورد تایید FDA قرار نگرفته است .
هنگام مصرف این دارو ها در زمانی که در سنین باروری هستند روش مناسبی برای جلوگیری از باروری استفاده شود و مصرف این دارو ها حداقل یک ماه قبل از بارداری باید متوقف شود.
در خانم هایی که ریزش مرتب مو تیپ زنانه شدید دارند امکان کاشت مو وجود دارد.

نویسنده : <#f:897/>
تعداد نمایش : 3304 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564