صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > مقالات علمی  
خطرات ناخن های مصنوعی، فراتر از تصور است تاریخ ثبت : 1395/10/27
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : خطرات ناخن های مصنوعی، فراتر از تصور است
متن مقاله :

ک متخصص پوست و مو با تاکید بر این که بانوان بهتر است از ناخن های مصنوعی استفاده نکنند، گفت: استفاده از این ناخن ها گاه عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد و ممکن است ناخن از بستر جدا شده، بد شکل شود یا این که برای همیشه ناخن را از دست بدهند.
دکتر زهره نیکبخت افزود: استفاده از ناخن های مصنوعی به شکل طولانی مدت باعث تجمع عوامل میکروبی، عفونی و قارچی زیر ناخن شده و باعث شکنندگی، نازکی و کدر شدن رنگ آن می شود. علاوه بر این چون روی سطح ناخن با سوهان های تیز تراشیده می شود تا چسب و مواد شیمیایی روی آن چسبانده شود، بافت رویی آن نیز به شدت صدمه می بیند. حتی گاهی اوقات برخی بانوان که «حلال» برای جدا کردن ناخن مصنوعی در اختیار ندارند، به زور متوسل می شوند که در جریان آن ممکن است ناخن به طور کامل کنده شود.
وی با بیان این که استفاده از  ناخن های «آکریلیکی» عوارض شدیدتری به همراه دارند،  اظهار داشت: گاهی اوقات ناخن و انگشتان فردی که از ناخن های آکریلیکی استفاده کرده، به مواد موجود در آکریلیک حساسیت نشان داده و خود را با التهاب، پوسته پوسته شدن، قرمزی و تورم نشان می دهد و محیط  را برای به وجود آمدن عفونت های مزمن به نام «پارانیکیا» مستعد می کند که بسیار دردناک است.
این متخصص پوست و مو با اشاره به این که اگر ناخن از بستر خود جدا شود، هشت ماه طول می کشد تا دوباره رشد کند، یادآور شد: در مورد پا نیز همین موضوع صدق می کند . اگر ناخن مصنوعی روی پا کاشته شود و با روش نامناسبی از سطح ناخن جدا شود، در بهترین حالت ممکن و استفاده از بهترین درمان، دست کم یک سال طول می کشد تا ناخن پا رشد کرده و جایگزین شود.

نیکبخت  به مردم توصیه کرد به جای این که از ناخن های مصنوعی استفاده کنند، سعی کنند برای رشد مطلوب ناخن ها، تغذیه مطلوب داشته باشند و زیر ناخن های شان را تمیز کنند و به طور مرتب از کرم ها و لوسیون های متناسب با پوست خود استفاده کنند . با این روال ناخن های زیبایی خواهند داشت و لزومی ندارد از ناخن های مصنوعی استفاده کنند.

نویسنده : منبع: سلامت آنلاین
تعداد نمایش : 3405 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564