صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > مقالات علمی  
به تناسب جنس پوست تان کرم ضدآفتاب بخرید تاریخ ثبت : 1395/08/11
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : به تناسب جنس پوست تان کرم ضدآفتاب بخرید
متن مقاله :

بهتر است هنگام انتخاب ضدآفتاب حواستان به نوع پوست تان نیز باشد و متناسب با ویژگی های پوست تان ضدآفتاب تهیه کنید. افراد باید در انتخاب ضدآفتاب به نوع پوست خود دقت کنند. مارک ضد آفتاب مهم نیست، اما افراد باید برای تهیه ضدآفتاب ابتدا از نوع پوست خود آگاه شده و بر اساس نوع آن کرم تهیه کنند.

انواع پوست که شامل خشک، چرب و حساس و.. می‌شود، امروزه کرم‌های ضدآفتاب در تمامی انواع خود در داروخانه‌ها وجود دارد و حتی برای آقایان و کودکان نیز کرم‌های ضدآفتاب مخصوص به بازار آمده است.

تفکر غلطی که نسبت به مصرف ضدآفتاب در جامعه رواج دارد، که برخی از افراد تصور می‌کنند که استفاده از کرم ضدآفتاب تنها یک بار در روز کافی است، در صورتی که این‌گونه نبوده و افراد باید از ساعت ده صبح تا سه بعد از ظهر از ضدآفتاب استفاده کرده و با حد فاصل دو ساعته آن را تجدید کنند.

کرم‌ضدآفتاب به عنوان فیلتری محافظ برای پوست عمل می‌کند. این ماده با پوشش مناسب پوست در مقابل نور آفتاب، از نفوذ اشعه‌های مضر به پوست فرد جلوگیری می‌کند.
استفاده از کرم‌های ضدآفتاب در خارج از خانه برای افراد ضروری بوده و اگر افرادی نیز دارای پوست حساس باشند باید به دفعات زیادتری کرم خود را تجدید کرده و حتما از آن استفاده کنند.

عوارض عدم استفاده از کرم‌ ضدآفتاب:

 آفتاب‌سوختگی ساده‌ترین و زودرس‌ترین عارضه‌ای است که در این صورت فرد را درگیر می‌کند و علاوه‌ بر آن در طولانی‌مدت نیز پوست را تیره کرده و مستعد ابتلا به انواع سرطان‌های پوستی می‌کند.

ماندگاری طولانی‌مدت کرم ضدآفتاب بر روی پوست مفید است، برای تجدید کرم‌ ضدآفتاب بر روی صورت نیازی به شستن صورت نبوده و افراد بهتر است که از روی کرم قبلی، اقدام به استفاده از کرم کرده و در صورت تمایل نیز شستشو با آب‌گرم کافی است.

امروزه دیده می‌شود که برخی از بانوان ساق دست‌های خود را نپوشانده و در مقابل اشعه‌های آفتاب رفت و آمد دارند این اقدام اشتباه بوده و باید این افراد پوست خود را در مقابل آفتاب محافظت کرده و بخصوص افرادی که دارای پوست‌های حساس هستند باید کم‌تر در مقابل نورآفتاب ظاهر شده و کلاه آفتابی و لباس‌های پوشیده استفاده کنند.

در جامعه‌ ما گاهی بانوان هزینه‌های زیادی در خصوص کرم‌های آرایشی می‌کنند، اما در خصوص استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و مرطوب کننده بی‌توجهی کرده و اهمیت نمی‌دهند در صورتی که مصرف کرم‌های ضدآفتاب برای تمامی افراد لازم است.

مصرف کرم‌های ضدآفتاب تنها برای کودکان زیر دوسال توصیه نشده و بهتر است که این کودکان در معرض آفتاب قرار نگیرند.

 

دکترمحمد گلشنی- متخصص پوست

www.mohammadgolshani.com

مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است.

 

 

نویسنده : دکترمحمد گلشنی- متخصص پوست
تعداد نمایش : 3286 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564