صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > مقالات علمی  
آسیب دیدگی های عمقی تاریخ ثبت : 1395/08/12
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : آسیب دیدگی های عمقی
متن مقاله :

 

آسیب دیدگی های عمقی پوست از جمله در سوختگیهای عمقی پوست، جراحتها، زخمهای عمیق پوست و برخی بیماریهای پوست مثل لیكنپلان، آبلهمرغان، جوش غرور جوانی و لوپوس مشاهده میشود. سیستم ترمیم كننده تا حدی میتواند این آسیب دیدگیهای پوست را ترمیم كند ولی در نهایت محل جراحت، با بافت غیرطبیعی به نام جوشگاه پوشیده میشود.معمولا جوشگاه از نظر خاصیت كشسانی مشكل دارد و رنگ و قوام آن با پوست اطراف متفاوت است. در درمان جوشگاهها میتوان از روشهای متعدد مثل برداشتن بافت جوشگاه استفاده كرد. در صورتی كه جوشگاه بزرگ باشد هم میتوان آن را كوچك كرد تا كمتر در معرض دید باشد.

از طرفی اگر بافت جوشگاه در مناطق مودار بدن مثل پوست سر، ریش، سبیل و ابرو باشد، میتوان با كاشت مو آن را از نظر مخفی كرد. عوامل و مشكلاتی كه در این راه وجود دارد، اغلب به خونرسانی ضعیف در محل و سفت بودن محل جوشگاه برمیگردد. از طرفی به دلیل وجود مقدار زیادی بافت سفت (فیبروز) در جوشگاه، ممكن است كه موهای كاشته شده در جهت دلخواه رشد نكند اما با استفاده از تكنیكهای نوین برای خونرسانی بهتر مانند انجام لیزر و میکرونیدلینگ قبل از کاشت و همچنین كاشت گرافتهای (واحدهای فولیكولی مو) حداقل دارای 3-2 تار مویی، میتوان در ابتدا انعطاف پذیری و خونرسانی بافت را بهتر و سپس پوشانندگی بهتری در محل ایجاد كرد.

كاشت مو، یكی از روشهای قطعی درمان در از دست دادن دائمی بخشی از موی سر، ریش، سبیل، مژه یا ابرو است. افرادی كه به علت ابتلا به برخی بیماریها یا سوختگی و جوشگاه ناشی از تصادفها و جراحتهای مختلف یا جوشگاه ناشی از جراحی دچار ریزش موی غیرقابل برگشت در قسمتی از سر، ابرو، مژه یا سبیل خود شدهاند یا از روشهای كاشت قبل راضی نیستند، میتوانند از این راهكار بهره ببرند.

دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست

www.drnilforoushzadeh.ir

مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است

نویسنده : دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست
تعداد نمایش : 3361 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564