صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > مقالات علمی  
تب داغ عملهای جراحی زیبایی تاریخ ثبت : 1395/08/12
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : تب داغ عملهای جراحی زیبایی
متن مقاله :

تب داغ عملهای جراحی زیبایی و دستکاریهای پوستی، بسیاری از زنان و مردان جامعة ما را گرفتار خود کرده است. اگر هزینه های سرسام آور این قبیل جراحی ها را بتوان نادیده گرفت، عوارض ناخواسته و پیامدهای احتمالی این جراحی ها و همچنین دخالت افراد فرصت طلب که با اطلاعات کم و نداشتن تخصص کافی این اعمال را انجام می دهند مشکلات بسیاری را برای متقاضیان عمل های زیبایی به وجود آورده است که این بخش از مسئله به آسانی قابل چشم پوشی نیست چرا که حتی در برخی موارد باعث مرگ شخص متقاضی نیز شده است.

متاسفانه در این زمینه عدم نظارت کافی بر عملکرد متخصصان و جراحان مذکور باعث شده است که زمانی آنها مورد بازخواست قرار گیرند که یا یکی از بیماران آنها فوت کند و یا این که پس از عمل دچار مشکلی شود و به مراجع قضایی شکایت کند. لذا این تحقیق در پی دانستن این مسئله است که میزان تمایل مردم برای انجام این جراحیها چقدر است و همچنین مردم تا چه حد از خطرات ناشی از این جراحیها آگاهند.
از میان شاخه های مختلف جراحی پلاستیک، جراحی زیبایی در جامعه ما شناخته شده و رواج زیادی پیدا کرده است.
درحالی که همه رشتههای پزشکی جنبه نجات بیمار از درد، ناراحتی و درمان را دارند، با این وجود به دلیل جوان بودن جمعیت کشور، گرایش به جراحیهای زیبایی در ایران گسترش پیدا کرده است.


به طور کلی جراحی های زیبایی را می توان به دو دسته تقسیم کرد. جراحی های زیبایی که در ناحیه گردن و صورت انجام می شود. از جمله بینی، پلک ها، کشیدن پوست صورت و گردن یا همان لیفتینگ و دسته دوم جراحی هایی هستند .
در کشور ما بسیاری از زنان و مردان، شکل و فرم قسمتی از اندام یا جوارح خود را نمی پسندند و خواهان تغییر و یا اصلاح آن هستند.
اگر چه افراد بسیاری با استفاده از عملهای مختلف زیبایی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده واز زندگی خود لذت بیشتری می برند، لیکن انتخاب جراح متخصص و همچنین بروز خطرات و مشکلات ناشی از این جراحی ها نیز قابل تامل است.

اگر یک کاندید پیوند مو هستید اولین کارمهم شما پیدا کردن یک جراح با تجربه درزمینه پیوند مو می باشد تا بتواندبهترین و طبیعی ترین کاشت مو را برای شما انجام دهد.توجه به این نکته بسیار ارزشمند است زیرا بایستی در قبال صرف وقت، هزینه جراحی بتوانید به نتیجه رضایت بخشی برسید در صورتی که جراح مربوطه تخصص کافی در این زمینه نداشته باشد می تواند باعث از بین رفتن موهای سالم شما شده و یک طاسی دائمی برای بیمار ایجاد کند.

در سالهای اخیر پیشرفت های چشم گیری در زمینه پیوند مو مشاهده می شود وهمه آنها نمایان گر این نکته می باشند که با وجودی که این جراحی به ظاهر ساده و با بی حسی موضعی به صورت سر پایی انجام می شود ولی عملی بسیار ظریف و حساس بوده و رعایت صد ها نکته مهم در آن الزامی است تا بتوان به بهترین نتیجه و بالاترین درصد رشد موهای کاشته شده رسید.تیم پیوندی مورد نظر شما بایستی مجموعه ای از افراد با تجربه و با اطلاع باشند تا عوارض بسیار نادر این جراحی گریبان گیر شما نشود وبا رعایت نکات و تکنیکهای جدید موهای کاشته شده با درصد بالایی بتوانند رشد کنند. امروزه موسسات، مراکز جراحی محدود، مطب ها و درمانگاه های بسیاری جهت ترمیم، کاشت و پیوند مو فعالیت دارند که در این میان افرادی غیر متخصص و یا در امکان غیر مجاز و نامناسب اقدام به تبلیغات گسترده و اعمال جراحی در این زمینه می کنند.

توصیه اکید به همه بیماران این است که صرفا به تبلیغات و آگهی ها متکی نبوده و با بررسی و تحقیق و اطمینان از داشتن مجوزهای قانونی و مجاز بودن این مراکز اقدام به درمان نمایند.برای انجام اعمال جراحی چون کاشت، ترمیم و پیوند مو تنها تکنسین بودن و دانستن تکنیک آن کافی نیست بلکه داشتن تخصص و آشنایی با بیماری های پوست و مو و شناسایی آنها اهمیت ویژه ای دارد.
در پایان توصیه می کنم بیمارانی که تمایل به کاشت مو دارند با مشاوره دقیق و انتخاب پزشک مناسب بهترین نتیجه را از عمل خود بگیرند و انتخاب مورد مناسب برای انجام عمل جراحی را به عهده پزشک خود بگذارند.

دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست

www.drnilforoushzadeh.ir


مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است

 

نویسنده : دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست
تعداد نمایش : 3333 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564