صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > مقالات علمی  
تاثیر ورزش بر زیبایی و سلامت پوست تاریخ ثبت : 1395/08/12
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : تاثیر ورزش بر زیبایی و سلامت پوست
متن مقاله :

ورزش علاوه برتأثیراتی که بر تناسب اندام دارد،موجب زیباتر شدن و بهبود پوست هم می شود.یک برنامه ورزشی مرتب می تواند به درمان آکنه ،چین و چروک و تیرگی صورت کمک کند.ما فکر می کنیم که ورزش برای سلامتی و سوزاندن چربی های اضافه و داشتن اندامی متناسب مفیده، اما از فواید ورزش روی پوست و مو معمولا کمتر صحبت می شود.در ادامه این مطلب خواهید دید که تمرینات ورزشی منظم چه تأثیری برسلامت وشادابی پوست شما دارد.

طراوت و شادابی پوست

پوست شما برای سالم و شاداب ماندن نیاز به اکسیژن و مواد مغذی دارد. انجام حرکات ورزشی با بالا بردن تپش قلب و خون رسانی بهتر، اکسیژن بیشتری به پوست می رساند. این خون رسانی پوست شما را درخشان و شاداب می کند.

کاهش چین و چروک

ورزش هورمون استرس یا کورتیزول را در سطحی مناسب کنترل می کند، افزایش این هورمون ترشح غدد چربی را کاهش می دهد و درنتیجه ی کم شدن چربی، جوش های صورت هم کمتر می شوند. همچنین سطح بالای کورتیزول باعث تولید کلاژن در پوست می شود. افزایش این پروتئین، پوست را سفت، لطیف و منعطف می کند . در واقع میشه گفت افزایش تولید کلاژن در هنگام ورزش منجر به جوانسازی پوست می شود.

از بین رفتن آکنه

تمرینات منظم سرعت خون رسانی را بالا می برد، در نتیجه اکسیژن بیشتری به پوست می رسد. همچنین تعریق بدن موجب بیرون رفتن مواد سمی از سطح پوست و پاکسازی منافذ پوست می شود. ورزش منظم هورمون ها را هم متعادل می کند و از بروز آکنه های حاصل از بی تعادلی هورمون ها جلوگیری می کند.
برای گرفتن نتیجه بهتر از ورزش پیشنهاد می کنیم نکاتی را حتما رعایت کنید: همیشه دستمال یا حوله ای تمیز و لطیف برای پاک کردن پوستتان بلافاصله بعد از ورزش همراه داشته باشید. کسانی که اگزما دارند باید لباسی بپوشند که عرق بدن را جذب کند. باقی ماندن رطوبت حاصل از عرق و خشک شدن آن که ممکنه در هنگام ورزش چندبار اتفاق بیفتد، قسمت های درگیر اگزما را تحریک می کند و از همه مهمتر اینکه از ورزش کردن با آرایش حتما اجتناب کنید.

موهای سالم تر

خون رسانی بهتر هنگام ورزش برای موها هم مفید است،  رسیدن مواد مغذی به فولیکول های مو، رشد موها را افزایش می دهد. همچنین کاهش استرس، شکنندگی و ریزش مو را بهبود می بخشد.
می توانیم بگویم هر نوع ورزشی موجب کاهش استرس و خون رسانی بهتر می شود. البته بهتراست  تمرینات ورزشی متنوعی داشته باشید. با سه روز در هفته و هربار ۳۰ دقیقه تمرینات ساده یوگا و یا پیاده روی می توانید شاهد تغییرات مفیدی روی پوست و موهای خود باشید.


دکترمحمد گلشنی- متخصص پوست

www.mohammadgolshani.com

مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است.

 

 

نویسنده : دکترمحمد گلشنی- متخصص پوست
تعداد نمایش : 3618 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564