صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > اعمال جراحی و زیبایی شایع  
چگونگی تشخیص پزشک متخصص پوست و زیبایی از سایر پزشک تاریخ ثبت : 1395/12/23
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : چگونگی تشخیص پزشک متخصص پوست و زیبایی از سایر پزشک
متن مقاله :

شاید بسیاری از مردم تابلوهای پزشکانی را دیده باشند که عنوان پوست،مو و زیبایی در آن ذکر شده است. آیا همه این پزشکان متخصص پوست هستند؟؟
جواب : خیر
پزشکان متخصص پوست کسانی هستند که پس از اتمام دوره پزشکی عمومی در امتحان پذیرش دستیار بالاترین نمره ها را کسب کرده و در رشته تخصصی پوست و مووزیبایی قبول میشوند(لازم به ذکر است که رشته پوست جزء رشته های لوکس تخصص پزشکی به حساب می آید و جهت قبولی در آن نمره بالایی نیاز است و اکثرا پزشکان ممتاز در این رشته قبول میشوند).
برخی از پزشکان که هیچ دوره ای در زمینه تخصصی پوست ندیده اند در تابلوهایشان عنوان پوست،مو وزیبایی را ذکرمیکنند که باعث گمراهی مردم میشود.برای تشخیص متخصص پوست بودن به نکات زیر توجه کنید:
1-وجود کلمه متخصص قبل از عنوان پست،مو و زیبایی
2- وجود عنوان "دارای بورد تخصصی"
3-آرم انجمن متخصصین پوست و شماره عضویت در سرنسخه و مهر پزشک
4-ذکر عنوان" دانشنامه تخصصی پوست" در پروانه مطب پزشک که باید در معرض دید بیماران نصب شود.
5-ذکر کلمه متخصص و بورد تخصصی در سرنسخه و مهر پزشک

وجود عناوینی همچون پزشک مختص(نه متخصص) بیماریهای پوست و زیبایی یا "عضو انجمن لیزر آمریکا"ویا "دارای مدرک زیبایی از فلان کشوراروپایی " دلیل بر متخصص بودن پزشک نمی باشد.عضویت در انجمنهای مختلف پزشکی برای تمام پزشکان آزاد است و بصورت اینترنتی و با پرداخت هزینه سالیانه هرپزشکی میتواند در تمام انجمنهای تخصصی و زیبایی عضو شود ولی این فقط عضو شدن میباشد و هیچگونه آموزش یا مدرکی در کار نیست.
مدارک صادر شده توسط شرکتهای تجهیزات پزشکی جنبه علمی وقانونی ندارند.مثلا پزشکی که در تیلیغاتش ذکر میکند دارای مدرک لیزر از فلان شرکت اروپایی، کاملا فریبنده میباشد و این مدرک فقط گواهی این است که آن شرکت دستگاهی را که به پزشک فروخته است فقط نحوه کار آن را توسط دفترچه راهنما توضیح داده است مثل خرید ماشین و یخچال و غیره...پس دلیل بر این که پزشک رفته و مدرک تخصصی گرفته نمی باشد.

🌺هنگام مراجعه به پزشکان یا عنوان "پوست و زیبایی" حتما نکات فوق را مدنظر قرار دهید واز پزشکتان بخواهید خود و مدرکش را معرفی کند.

نویسنده : دکتر منصور مرادلو متخصص پوست،مو ،زیبایی و لیزر
تعداد نمایش : 6237 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564