صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > اعمال جراحی و زیبایی شایع  
پیلینگ تاریخ ثبت : 1395/08/12
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : پیلینگ
متن مقاله :

 

این روش درمانی حتما باید به وسیله متخصصان پوست انجام شود زیرا لایه برداری یا همان پیلینگ شیمیایی، وقتی موفق خواهد بود و پزشک و بیمار هر دو از بهبود وضعیت پوست رضایت خواهند داشت که همه نکته های علمی مو به مو اجرا شود. پیلینگ اگر در فصل مناسب نباشد، اگر بیمار درست انتخاب نشود و اگر پس از پایان لایه برداری دوره 2 هفته ای مراقبت از پوست را جدی نگیرید، نه تنها این لایه برداری عمقی برای درمان جای جوش و لک موثر نخواهد بود، بلکه امکان دارد پوست دچار لک شود.

وقتی میگوییم لایه برداری حتما باید زیرنظر متخصص باشد تا نوع مناسب آن انتخاب شود، بسیاری از خانمها تعجب میکنند، چون نمیدانند پیلینگ یا لایه برداری پوست انواع مختلفی دارد. سه نوع لایه برداری شیمیایی، مکانیکی و لایه برداری با لیزر داریم. حتی باتوجه به شدت، پیلینگ شیمیایی هم به انواع سطحی، عمقی و بسیار عمیق تقسیم بندی میشود.

در لایه برداری سطحی، دارو فقط به اپیدرم یا لایه سطحی پوست میرسد اما در پیلینگ های عمقیتر، عمق نفوذ دارو بیشتر میشود و براساس شدت نفوذ، کاربردهای هرکدام از این پیلینگها هم متفاوت است. از آنجا که پیلینگ با تحریک پوست باعث بهبود ساخت کلاژن میشود، کاربرد آن در جوانسازی اثبات شده و در مورد لایه برداری با لیزر، پزشک از خواص و انواع لیزرها در درمان برخی بیماریهای پوستی مثل جوشگاه، کک ومک، لکهای قهوه ای که در صورت و دست بیشتر افراد مسن دیده میشود و جوانسازی پوست استفاده میکند.

معمولا تکرار این پیلینگها برای دریافت نتیجه بهتر لازم است و با یک جلسه، نتیجه خاصی مشاهده نمیشود. پیلینگ زیرنظر متخصص، عارضه ندارد اما اگر بیمار درست انتخاب نشود بروز جوشگاه، تغییرات رنگدانه ای از جمله تیره یا روشن شدن پوست به خصوص در افراد با پوست تیره تر، از عوارضی است که در این نوع لایه برداریها مشاهده میشود.

اگر پوست پس از پیلینگ مراقبت نشود هم احتمال گرفتن نتیجه مطلوب کمتر میشود. در صورتی که لایه برداری عمیقتر باشد، بیمار باید 5-3 روز تا بازسازی کامل لایه سطحی پوست، از مواد پوشاننده مانند کرم مرطوب کننده یا آنتی بیوتیکی استفاده کند و تا 6 هفته پس از پیلینگ هم باید از مواجهه شدید با نور خورشید خودداری كند.

دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست

www.drnilforoushzadeh.ir

مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است

 

نویسنده : دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست
تعداد نمایش : 3556 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564