صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > اعمال جراحی و زیبایی شایع  
معرفی و تفاوت های روش های FUT و FIT در پیوند طبیعی تاریخ ثبت : 1395/08/12
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : معرفی و تفاوت های روش های FUT و FIT در پیوند طبیعی
متن مقاله :

کاشت مو، یکی از روشهای قطعی درمان در از دست دادن دائمی بخشی از موی سر، ریش، سبیل، مژه یا ابرو میباشد. افرادی که به علت برخی بیماریها یا سوختگی و اسکار ناشی از تصادفات و جراحات مختلف یا اسکار ناشی از جراحی دچار ریزش موی غیر قابل برگشت در قسمتی از سر، ابرو، مژه یا سبیل خود شدهاند یا از روشهای کاشت قبل راضی نیستند، میتوانند از این راهکار درمانی بهره ببرند.

تکنیکهایی که میتوان استفاده کرد FutوFITهستند، در روش Fut، یک بافت نواری از ناحیه دهنده پشت سر برداشته میشود و محل برداشت بخیه میخورد. بافت نواری توسط پرسنل مجرب و توسط میکروسکوپهای مخصوص (استریومیکروسکوپ) تقسیم بندی شده و در نواحی مورد نظر در منطقه گیرنده کاشته میشود.

در حالی که با روش FITتوسط پانچهای ظریف از سر یا بدن برداشت شده و در نواحی گیرنده کاشته میشود اسکار ناشی از برداشت به راحتی قابل ترمیم بوده و محل برداشت بخیه نمیخورد.یکی از تکنیکهای نوین که قابل انجام است، کاربرد روشهای مناسب در بهبود خونرسانی در ناحیه اسکار است که اغلب با مشکل مواجه است. با کمک این تکنیکها قبل از انجام کاشت مو، خونرسانی در محل بهتر شده و در نتیجه کاشت مو با نتایج قابل قبولتری همراه خواهد بود.

با آسیب پوست، مکانیسمهای ترمیم ظرف مدت کوتاهی منجر به ترمیم آسیبدیدگی و ایجاد بافت جدید میشود. آسیبدیدگیهای عمقی پوست از جمله در سوختگیهای عمقی پوست، جراحات، زخمهای عمیق پوست و برخی بیماریهای پوست مثل لیکن پلان، آبله مرغان، جوش غرور جوانی و لوپوس مشاهده میشود. طی این آسیبدیدگی سیستم ترمیمکننده تا حدی میتواند پوست را ترمیم کند و در نهایت محل جراحت پوست یا بافت غیر طبیعی به نام اسکار (جوشگاه) پوشیده میشود.

معمولاً اسکار بافت طبیعی خاصیت کشسانی ندارد و رنگ و قوام آن با پوست اطراف متفاوت است. در درمان اسکارها میتوان از روش متعدد مثل برداشت بافت اسکار یا در صورتی که بزرگ باشد، میتوان آن را کوچک کرد تا کمتر در معرض دید باشد ولی در هر صورت رد بخیه در پوست باقی میماند.از طرفی اگر بافت اسکار در مناطق مودار بدن باشد مثل پوست سر، ریش، سبیل و ابرو، میتوان با کاشت مو آن را از نظر مخفی کرد.

عوامل و مشکلاتی که در ارتباط با بافت اسکار وجود دارد اغلب به خونرسانی ضعیف در محل اسکار و سفت بودن محل اسکار برمیگردد. به دلیل وجود مقدار زیادی بافت سفت (فیبروز) در اسکار ممکن است که موهای کاشته شده در جهت دلخواه رشد نکند.با استفاده از تکنیکهای نوین جهت خونرسانی بهتر و همچنین بهرهگیری از گرافتهای حداقل دارای 2 3 تار مو میتوان پوشانندگی بهتری در محل ایجاد کرد.


مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است

 

نویسنده : <#f:702/>
تعداد نمایش : 3676 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564