صفحه اصلی > صفحهات > مقالات علمی  > اعمال جراحی و زیبایی شایع  
افراد دو جنسی تاریخ ثبت : 1395/08/12
طبقه بندي : ,,
نام مقاله : افراد دو جنسی
متن مقاله :

در لغت به معنای عدم تطابق شکل بیولوژیکی فرد با وضعیت جنسی فرد است.
بیشتر افراد دو جنسی که برای پیوند مو مراجعه می کنند ، جنس مرد هستند. بیمارانی که تمایل دارند شکل ظاهری زن را داشته باشند ، اغلب داروهای استروژن و آنتی آندروژن مصرف می کنند و این افراد تمایل دارند موهای دچار طاسی مردانه خود را فرم قابل قبولی به شکل خانم ها در آورند.

بعضی از آنها هم که دچار طاسی پیشرونده هستند ، از کلاه گیس استفاده می کنند ولی این قبیل افراد هم دوست دارند وقتی در خانه کلاه گیس خود را بر می دارند ، چهره زنانه تری داشته باشند.
در برخورد با این بیماران باید به این نکته توجه داشت که بعضی از آنها ممکن است مجرد باقی بمانند ولی بعضی ازدواج کرده و حتی صاحب فرزند باشند و حالا با انتخاب جنسیت زن ، در کنار همسر و فرزندان خود باقی بمانند.

برای انتخاب جنسیت زنانه بیمار ممکن است نیازمند پر کردن سینه ها ، لیپوساکشن ، جراحی فک و صورت ، کوچک کردن چانه ، کریکوئیدکتومی (برای کوچک کردن سیب آدم) و برداشت موی زائد ناحیه پشت ، شانه ، شکم و صورت باشد. در بیماران مسن تر کاهش چین و چروک صورت و پلک و گردن به همراه جراحی پیوند مو اثرات بسیار بهتری دارد.

در انتخاب خط رویش مو در این بیماران باید توجه داشت که این خط پایین تر از خط طراحی شده برای مردان در نظر گرفته می شود ، البته در صورتیکه ناحیه دهنده (پشت سر) خوب نباشد. خط رویش مو بالاتر از خطر نرمال در نظر گرفته می شود. در اغلب این بیماران بدلیل مصرف داروهای هورمونی ، ریزش موی مردانه بسیار آهسته پیش می رود.

در این بیماران با استفاده از تکنیک FUT :Follicular Unit عمل پیوند مو انجام می گیرد و در صورتیکه ناحیه دهنده خوب نباشد بیشتر سعی می شود تراکم مو در اطراف خط رویش مو بیشتر باشد تا از لحاظ ظاهری چهره بهتری به فرد بدهد.

دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست

www.drnilforoushzadeh.ir


مسئولیت مطالب نوشته شده برعهده نویسنده است

 

نویسنده : دکترمحمدعلی نیلفروش زاده- متخصص پوست
تعداد نمایش : 3426 <<بازگشت

با ما مرتبط باشید!

تهران ، ونک ،گاندی شمالی ، خیابان برادران شریفی پلاک14 ،طبقه چهارم ،زنگ چهار

02188202914-02188292915
02188783761-02188874564